ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

Opowieści kulinarne na zdjęciach Diny Belenko

2017-02-02
0 komentarzy
26
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Opowieści kulinarne na zdjęciach Diny Belenko
"Pieczenie i fotografowanie martwej natury są do siebie bardzo podobne: wystarczy wziąć kilka składników i wymieszać je ze sobą". Nikon D800 z obiektywem 50 mm f/1,8 (1/125 s, f/6,3, ISO 200)
Czy zdjęcia jedzenia mogą zmuszać do myślenia? Dina Belenko postanowiła w ten sposób opowiadać różne historie

"Można zrobić portret przedstawiający prawdziwą lub wyimaginowaną osobę, korzystając jedynie z przedmiotów nieożywionych" – mówi fotografka martwej natury Dina Belenko. "Z każdą postacią lub miejscem na świecie wiążą się charakterystyczne przedmioty codziennego użytku". Dina fotografuje od czasów liceum. Początkowo robiła zdjęcia wszystkiemu, na co tylko się natknęła. "Może po prostu lubiłam dźwięk wyzwalanej migawki" – wspomina. "Jednak pewnego dnia znudziło mnie bezmyślne fotografowanie i postanowiłam sama zorganizować plan zdjęciowy".

Dina uwielbia fotografować przedmioty i wynajdywać sposoby takiego przedstawienia ich na zdjęciach, by opowiadały jakieś historie. "Myślę, że otaczające nas rzeczy odzwierciedlają nasze emocje, oczekiwania i uczucia" – mówi. "Każda z nich starzeje się i rozkłada tak samo jak my". Jeśli chodzi o typową sesję, Dina twierdzi skromnie, że choć to złożony proces, to w sumie składa się z kilku prostych etapów: "Robię szkic, gromadzę potrzebne rekwizyty, aranżuję scenę, ustawiam światła i voila!" Przyznaje jednak, że niektóre sesje zdjęciowe są bardziej skomplikowane od innych. "W przypadku zdjęcia »Kitchen Mess« nie tylko musiałam zawiesić każdy z przedmiotów w powietrzu – przy pomocy kleju i drutu – ale stworzyć również chmurę dymu wychodzącą z lufy pistoletu, używając w tym celu pompki do balonów z przymocowaną do niej papierową tutką. Pozwoliło mi to rozpylić w powietrzu mąkę, dzięki czemu uzyskałam wspaniale wyglądający obłok. Zwykłe wyrzucenie mąki w powietrze nie jest zbyt dobrym pomysłem na zrobienie zdjęcia, ponieważ nie można wówczas kontrolować tego, gdzie ona leci, a do tego spada jeszcze w postaci bryłek".

Jednak jak podkreśla Dina: "Fotograf musi być też przygotowany także na porażki. Obraz zatytułowany »Waking Up« był moją pierwszą próbą stworzenia zrównoważonej aranżacji złożonej ze słodyczy i kawy. Zawiesiłam stos filiżanek na sznurkach, ale niestety konstrukcja nie była zbyt stabilna. Załamała się pod własnym ciężarem!" Na szczęście Dinie udało się dokończyć sesję i od czasu tego incydentu znalazła mniej ryzykowny sposób - używa do tego celu przezroczystego plastiku i niewidocznych elementów podpierających konstrukcję.

Więcej zdjęć  Diny Belenko znajdziecie na www.instagram.com/dinabelenko.

"Kitchenmess", Nikon D800 z obiektywem 105 mm
f/2,8 (1/160 s, f/10,
ISO 200)
"Kitchenmess", Nikon D800 z obiektywem 105 mm f/2,8 (1/160 s, f/10, ISO 200)
"Kitchenmess", Nikon D800 z obiektywem 105 mm f/2,8 (1/160 s, f/10, ISO 200)
"Kostki cukru nadają się doskonale do budowania z nich oryginalnych budowli.
Można zacząć od warownego zamku, a nawet stworzyć całe poziomy z gry Mario". Nikon D800 z obiektywem 50 mm f/1,8 (1/160 s, f/8, ISO 160)
"Kostki cukru nadają się doskonale do budowania z nich oryginalnych budowli. Można zacząć od warownego zamku, a nawet stworzyć całe poziomy z gry Mario". Nikon D800 z obiektywem 50 mm f/1,8 (1/160 s, f/8, ISO 160)
"Kostki cukru nadają się doskonale do budowania z nich oryginalnych budowli. Można zacząć od warownego zamku, a nawet stworzyć całe poziomy z gry Mario". Nikon D800 z obiektywem 50 mm f/1,8 (1/160 s, f/8, ISO 160)
"Waking up", Nikon D800 z obiektywem
105 mm f/2,8 (1/160, f/5,6, ISO 250)
"Waking up", Nikon D800 z obiektywem 105 mm f/2,8 (1/160, f/5,6, ISO 250)
"Waking up", Nikon D800 z obiektywem 105 mm f/2,8 (1/160, f/5,6, ISO 250)
"Istnieje związek między gotowaniem i nauką. Pieczenie ciasta jest bardzo podobne
do przeprowadzania eksperymentu: trzeba postępować zgodnie z procedurą".
Nikon D800 z obiektywem 50 mm f/1,8 (1/100 s, f/7,1, ISO 125)
"Istnieje związek między gotowaniem i nauką. Pieczenie ciasta jest bardzo podobne do przeprowadzania eksperymentu: trzeba postępować zgodnie z procedurą". Nikon D800 z obiektywem 50 mm f/1,8 (1/100 s, f/7,1, ISO 125)
"Istnieje związek między gotowaniem i nauką. Pieczenie ciasta jest bardzo podobne do przeprowadzania eksperymentu: trzeba postępować zgodnie z procedurą". Nikon D800 z obiektywem 50 mm f/1,8 (1/100 s, f/7,1, ISO 125)

Akademia DCP - Serwis Specjalny

Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl

Polecamy