ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Praktyka

Fotografuj w ogrodzie - uzyskaj ostry obraz

2018-07-23
0 komentarzy
13
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Fotografuj w ogrodzie - uzyskaj ostry obraz
Wykonaj kilka zdjęć z ostrością ustawioną w różnych miejscach i połącz je w jeden obraz

Przy wykonywaniu ekstremalnych zbliżeń – nie da się ostro odwzorować wszystkich elementów sceny. Warto wtedy posłużyć się techniką łączenia zdjęć zarejestrowanych z różnie zogniskowanym obiektywem.

Najlepsze rezultaty daje posłużenie się szyną nastawczą do makrofotografii, ale jeśli jej nie masz, możesz poradzić sobie w inny sposób. Zamocuj aparat na statywie i przed zrobieniem każdego kolejnego zdjęcia – obróć o kilka milimetrów pierścień nastawiania ostrości. Musisz uważać, aby nie poruszyć aparatem podczas całego procesu wykonywania sekwencji ujęć.

Do zrealizowania naszego zdjęcia użyliśmy obiektywu makro i kilku pierścieni pośrednich o łącznej długości 68 mm. To pozwoliło nam zwiększyć skalę odwzorowania obiektywu makro, wynoszącą 1:1, i uzyskać większe przybliżenie głowy ćmy. Zastosowaliśmy też pierścieniową lampę diodową oraz zdalny wyzwalacz migawki.


Dzięki technice łączenia serii ujęć wykonanych z różnie zogniskowanym obiektywem – uzyskasz doskonale ostre zbliżenia drobnych przedmiotów, takich jak ta ćma
Dzięki technice łączenia serii ujęć wykonanych z różnie zogniskowanym obiektywem – uzyskasz doskonale ostre zbliżenia drobnych przedmiotów, takich jak ta ćma

Do łączenia zdjęć profesjonaliści często używają programu Zerene Stacker, ale równie dobrze nadaje się do tego także Photoshop. Jeśli jednak chcesz połączyć ze sobą więcej niż 20 zdjęć, skorzystaj lepiej z oprogramowania Zerene.

Łączenie zdjęć o różnym punkcie ostrości

Wykonaj kilka zdjęć z ostrością ustawioną w różnych miejscach tematu, a następnie połącz je w Photoshopie w jeden obraz

Zaaranżuj scenę
Zamocuj aparat na statywie. Ustaw przysłonę
f/8 i dobierz czas migawki. Przełącz aparat
w tryb ręcznego ustawiania ostrości i zogniskuj
obiektyw na obszarze znajdującym się najbliżej.
Zaaranżuj scenę Zamocuj aparat na statywie. Ustaw przysłonę f/8 i dobierz czas migawki. Przełącz aparat w tryb ręcznego ustawiania ostrości i zogniskuj obiektyw na obszarze znajdującym się najbliżej.
1
Zaaranżuj scenę
Zamocuj aparat na statywie. Ustaw przysłonę f/8 i dobierz czas migawki. Przełącz aparat w tryb ręcznego ustawiania ostrości i zogniskuj obiektyw na obszarze znajdującym się najbliżej.
Zmieniaj punkt ustawienia ostrości
Zrób zdjęcie, przekręć pierścień nastawiania
ostrości i wykonaj kolejne ujęcie. Powtarzaj
te czynności, dopóki nie zarejestrujesz ostro
najdalej położonego obszaru sceny.
Zmieniaj punkt ustawienia ostrości Zrób zdjęcie, przekręć pierścień nastawiania ostrości i wykonaj kolejne ujęcie. Powtarzaj te czynności, dopóki nie zarejestrujesz ostro najdalej położonego obszaru sceny.
2
Zmieniaj punkt ustawienia ostrości
Zrób zdjęcie, przekręć pierścień nastawiania ostrości i wykonaj kolejne ujęcie. Powtarzaj te czynności, dopóki nie zarejestrujesz ostro najdalej położonego obszaru sceny.
Przetwórz wsadowo pliki RAW
Najlepiej jest zapisywać zdjęcia w formacie
RA W, a następnie przetworzyć zdjęcia wsadowo
w module Camera Raw i skonwertować je do
postaci plików JPEG.
Przetwórz wsadowo pliki RAW Najlepiej jest zapisywać zdjęcia w formacie RA W, a następnie przetworzyć zdjęcia wsadowo w module Camera Raw i skonwertować je do postaci plików JPEG.
3
Przetwórz wsadowo pliki RAW
Najlepiej jest zapisywać zdjęcia w formacie RA W, a następnie przetworzyć zdjęcia wsadowo w module Camera Raw i skonwertować je do postaci plików JPEG.
Połącz je w Photoshopie
Wybierz Plik > Automatyzuj > Photomerge.
Kliknij Przeglądaj i odszukaj pliki wejściowe.
Wybierz Automatyczny i zaznacz wszystkie trzy
pola wyboru znajdujące się u dołu okna.
Połącz je w Photoshopie Wybierz Plik > Automatyzuj > Photomerge. Kliknij Przeglądaj i odszukaj pliki wejściowe. Wybierz Automatyczny i zaznacz wszystkie trzy pola wyboru znajdujące się u dołu okna.
4
Połącz je w Photoshopie
Wybierz Plik > Automatyzuj > Photomerge. Kliknij Przeglądaj i odszukaj pliki wejściowe. Wybierz Automatyczny i zaznacz wszystkie trzy pola wyboru znajdujące się u dołu okna.
Połącz automatycznie
Zaznacz wszystkie warstwy i przejdź do
menu Edycja > Auto-mieszanie warstw. W oknie
dialogowym wybierz Utwórz stos z obrazów.
Zaznacz pole wyboru Płynne tony i kolory.
Połącz automatycznie Zaznacz wszystkie warstwy i przejdź do menu Edycja > Auto-mieszanie warstw. W oknie dialogowym wybierz Utwórz stos z obrazów. Zaznacz pole wyboru Płynne tony i kolory.
5
Połącz automatycznie
Zaznacz wszystkie warstwy i przejdź do menu Edycja > Auto-mieszanie warstw. W oknie dialogowym wybierz Utwórz stos z obrazów. Zaznacz pole wyboru Płynne tony i kolory.
Nadaj ostatni szlif
Teraz można wprowadzić do zdjęć ostatnie
poprawki. Nieco przycięliśmy nasz obrazek
i dodaliśmy nową warstwę dopasowania
Krzywe, aby zwiększyć kontrast obrazu.
Nadaj ostatni szlif Teraz można wprowadzić do zdjęć ostatnie poprawki. Nieco przycięliśmy nasz obrazek i dodaliśmy nową warstwę dopasowania Krzywe, aby zwiększyć kontrast obrazu.
6
Nadaj ostatni szlif
Teraz można wprowadzić do zdjęć ostatnie poprawki. Nieco przycięliśmy nasz obrazek i dodaliśmy nową warstwę dopasowania Krzywe, aby zwiększyć kontrast obrazu.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl